Recensies 'Ben jij wel Merkwaardig genoeg?'

Share

Mijn boek 'Ben jij wel MerkWaardig genoeg?' is in 2014 uitgekomen. In de tussentijd hebben al veel mensen mijn boek gelezen. Hieronder de reacties die ik ontvangen heb van mensen die de tijd genomen hebben om een recensie, review of boekbespreking te schrijven. Ook hebben we tijdens de presentatie van mijn boek een aantal reacties op camera opgenomen. Heb je zelf een reactie of recensie? Stuur me dan een mailtje via info@kasperklaarenbeek.nl

'Ondernemen anno nu vraagt om besluitvaardigheid, doorpakken en flexibiliteit. Omdat 'overleven' simpelweg niet genoeg is, raad ik je aan dit boek te lezen en (weer) het verschil te gaan maken.'
Hans Biesheuvel, initiatiefnemer ONL voor Ondernemers

Eindelijk een managementboek dat zegt waar het op staat. Kasper gaat de strijd aan met de Nederlandse 6-jes cultuur en de middelmatigheid. Dus niet een boek voor bange managers maar voor leiders die ‘anders durven te zijn’. Daarvoor krijg je natuurlijk herrie in je tent en dat durft dit boek ook gewoon te benoemen. Kasper combineert daarbij theorie met zijn eigen ervaringen in het veld als adviseur/coach in een prettig leesbaar en af en toe merkwaardig boek.’
Fou-Khan Tsang RA, Voorzitter Raad van Bestuur Alfa Accountants en Adviseurs

‘Kasper Klaarenbeek leidt je in zijn boek - op een duidelijke en persoonlijke manier - door een aantal modellen die iedereen kunnen helpen om effectiever en met meer focus te functioneren. Zowel persoonlijke- als meer op teams en communicatie gerichte concepten komen aan de orde. De balans tussen theorie en praktische oefeningen biedt voor ieder wat wils en hebben bij mij hun praktische toepasbaarheid bewezen. Ik raad iedereen aan dit boek zorgvuldig te bestuderen, de oefeningen te doen en periodiek te reflecteren op de voortgang op de verschillende onderdelen.’
Alex Versteeg, Country Vice President Benelux, Essilor

Het boek MerkWaardig van Kasper Klaarenbeek biedt op inspirerende wijze veel herkenbare en nieuwe inzichten om het beste in jezelf en anderen naar boven te halen. Hij schrijft vlot en daagt je uit jezelf of je team als merk te positioneren. Met de inzet van rake voorbeelden, inspirerende personen en praktische handvatten reikt hij je de hand om uit je comfortzone te stappen en het verschil te gaan maken. Herkenbaar en aansprekend!’
Mr. A.W. (Wouter) Kolff, Burgemeester gemeente Veenendaal

‘Het is een pragmatisch, eenvoudig en snel te lezen boek met duidelijke handvaten die direct zijn toe te passen. Zeker een boek voor managers, die zich bewust zijn dat bewegen noodzakelijk is en bovendien het lef hebben zichzelf feedback te geven en te zoeken bij collega’s. De confrontatie met jezelf zie ik persoonlijk dan ook als een sterkte. De samenwerking met je team en zoeken naar uitdagingen waarin plezier en openheid een grote rol spelen, zijn essentieel voor succes.’
Krein Bons, CEO van Haren Schoenen

‘In dit boek leer je de juiste vragen te stellen, van de betreden paden af te durven gaan, maar ook respect te hebben voor het traditionele goed. Hier zijn vele Wetenswaardigheden logisch bij elkaar gebracht, er is gebruik gemaakt van vertrouwde modellen van managementgoeroes, praktisch en anders toepasbaar. Het boek gaat vooral om de waarde van mensen achter het merk, over de kwaliteit van teams en passie voor samenwerken. Een boek wat je niet perse achter elkaar hoeft te lezen, maar waar je regelmatig een deel uit kan pakken. Kasper nodigt uit, zijn boek te gebruiken en het vooral te verrijken.’
Lieke Vogels MBA BED, Directeur Koninklijke Horeca Nederland

‘Ben ik wel MerkWaardig genoeg? Als je daar maar genoeg over nadenkt, is het doel wellicht al bereikt. Het boek is een perfecte reflectie van Kasper als trainer/coach. Veel vragen stellen, aanzetten tot nadenken, praktijkvoorbeelden en reflectie. In veel gevallen kom je zelf met de antwoorden. De aanpak met de aparte testen, vragenlijsten en juist je omgeving betrekken met ‘wat zij vinden’ biedt andere inzichten en inspiratie. Een gave manual om kritisch naar jezelf, de mensen om je heen en je organisatie te kijken. En om zelf ook vragen te stellen in plaats van direct de antwoorden te geven!’
André van der Meer, Partner bij Campagne

‘Leest vlot en is een mooie bundeling van alle theoretische modellen die er zijn om verder te komen. Daarbij geeft het mooie praktische handvaten om de theorie daadwerkelijk om te zetten in de praktijk. Daar hebben de meeste bedrijven, directeuren en managers de meeste moeite mee. Tenslotte een aantal eye-openers die ‘MerkWaardig’ genoeg zijn om langer bij stil te staan. Kortom: geeft inspiratie om het verschil te maken, een echte aanrader om te lezen!’
Drs. Ing. A.H. (Barry) van de Lagemaat, Directievoorzitter, Rabobank Vallei en Rijn

‘Kasper kijkt ook naar de mens achter de mens en kan door dit complete beeld mensen (nog) beter maken. Hij ziet het leven van een (top)manager als het leven van een (top)sporter. Altijd ernaar strevend jezelf te verbeteren en het beste te bereiken. Nooit gaan voor een 6 of 7, maar voor een 9 of een 10. Zelfs gewoon doen kan MerkWaardig zijn, maar doe dat gewone dan wel heel erg goed. Een bedrijf moet volgens hem altijd in beweging zijn. Altijd evolutie, nooit revolutie. De focus moet blijvend op scherp staan. Kortom; Kasper beschrijft in zijn boek veel mogelijkheden om een bedrijf weer bij de les te krijgen. Zijn boek is een aanrader, ook al denk jezelf dat het bij jouw bedrijf wel goed zit.’
Dick Siebrand, Voormalig CEO A.S.Watson Health & Beauty Continental Europe

‘De wereld verandert sneller dan ooit. Maar verander ik mee? Ben ik wel MerkWaardig genoeg? Ik heb zelden een boek gezien dat managementmodellen zo toepasbaar maakt. Met als doel: leren hoe jij, en je team, MerkWaardig wordt. Kasper weet als geen ander wat mensen MerkWaardig maakt. Met dit boek geeft hij je handvatten dit zelf te ontdekken. Wie wil er nu niet MerkWaardig zijn en daarvoor geWAARDEerd worden. Ik wil een PASSIEvitaal Nederland. Dit boek leert mij hoe ik mijn doel bereik, door MerkWaardig te zijn en te blijven.Ga ook aan de slag met dit doe-boek. Verover de wereld. Verander je Waarde. Verras met je Merk. Een must-read voor unieke ondernemers en managers met passie. Kasper dankjewel.’
Lorraine Vesterink, Auteur, (TV) presentatrice en oprichter van De Unieke Ondernemer

‘Dit boek bevat de onderwerpen waar ik als ondernemer de laatste jaren druk mee ben bezig geweest. Kasper heeft mij een aantal jaar geleden al getriggerd om als ondernemer meer uit mijn teams te halen. En ja, na een bepaalde periode verval je soms weer in oude patronen J. Tijdens het lezen van dit boek werd ik weer geprikkeld, om bepaalde onderwerpen aan te pakken. Dit boek leest gemakkelijk en gelijk toepasbaar in de praktijk. Ps. JA, ik ben Merkwaardig genoeg!’
Michael Janssen, Eigenaar Jumbo Michael Janssen

‘In dit boek komt Kasper Klaarenbeek razend snel tot de kern van de zaak. Hij is in staat om zonder poe-ha geweldig inzicht te geven in wat mensen en organisaties succesvol maakt; MerkWaardig! In zijn eigen advies praktijk doet Kasper dat zelfde. Zonder omhaal, combineert Kasper gevoel voor mensen met pragmatische kennis van zaken en zo helpt hij bedrijven op het goede spoor.’
Jeroen Bik, Co-Founder van Klein Epstein & Parker

‘Ik ken Kasper Klaarenbeek als een authentiek en bevlogen spreker met een hoog energieniveau. De wijze waarop hij zijn ideeën op toegankelijke wijze weet te delen met de lezer, maken het een genot om dit boek in één keer uit te lezen. Een absolute must-read voor iedereen die meer uit zichzelf en de mensen om hem heen wil halen. Helder,  pragmatisch en vol inspirerende voorbeelden waarin de positieve energie van Kasper voor de lezer voelbaar wordt.’
René Warmerdam, Commercieel directeur Speakers Academy®

"Ik bestel nogal eens wat bij managementboek.nl, donderdag zag ik een leuk boekje met aansprekende titel. Ik heb niet eens gekeken wie de schrijver was..... Maak ik het pakje open en zie ik je naam en je vrolijke kop! Wat een pret om je weer terug te zien op deze manier. Je was mijn interimbaas bij Argonaut Achmea, waar ik manager bedrijfstrainingen mocht zijn. Het is net of je weer gewoon op de werkplek met mij in gesprek bent, net zo fris en stimulerend als toen. Lieve, warme groet van een groot fan van je."
Linda Admiraal, Admiraal Consultancy

'Kasper Klaarenbeek is auteur van het boek: “Ben jij wel Merkwaardig genoeg?” In dit boek stelt hij de zesjescultuur in Nederland aan de kaak, waarbij er slechts gekeken wordt naar de korte termijn terwijl het er uiteindelijk ook om gaat om het inspirerend en waardevol maken van de organisatie op de lange termijn. Het begrip dat hierbij centraal staat is, zoals ook blijkt uit de titel van het boek, het begrip merkwaardig. Hiermee doelt Klaarenbeek enerzijds (1) op het echt onderscheidend zijn met jouw bedrijf of merk binnen je markt en anderzijds (2) op authentiek zijn en hierbij absoluut niet de angst te hebben om op te vallen. In zijn boek geeft Kasper Klaarenbeek je handvatten om zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en hierdoor uitgangspunten te realiseren voor nieuw succes. Lees verder... '
Boekbespreking Marketingboeken.net

“Ben je wel Merkwaardig genoeg?” is een doeboek voor managers die teams willen inspireren, helpen focussen en succesvol willen leiden. In het boek vormt de term MerkWaardig de rode draad, waarbij de auteur afwisselt tussen uitleg, voorbeelden en aansporing tot “doen”. De intentie van het boek vind ik fantastisch, maar de uitvoering vind ik minder. Het leidt voor mij tot een verwarrende boodschap. Lees verder...
Monique Jagroe, Frankwatching

WORD GEEN GRIJZE GEHAKTBAL!
Mensen zijn gewoontedieren en sluiten zich graag aan bij de massa. Comfort is waardevol, totdat je er last van krijgt omdat het je blokkeert in je ontwikkeling. Een paar mogelijke signalen dat jouw comfortzone je 'gevangen' houdt zijn: stress door overbelasting of juist verveling, smoesjes om jezelf gerust te houden en gebrek aan energie. Kasper Klaarenbeek waarschuwt ondernemers in zijn boek Ben jij wel MerkWaardig genoeg? om geen grijze gehaktbal te worden. Een voorpublicatie. Lees verder...
Deondernemer.nl

Ik heb met veel plezier je boek “ Ben jij wel Merk Waardig genoeg?” gelezen. Was een kernachtige samenvatting van wat ik herken vanuit vele trainingen die ik heb mogen volgen.
Ik denk uitstekend voor de nieuwe manager maar zeker ook goed voor de huidige manager die al wat langer rond loopt en hiermee in een notendop alles weer eens op een rijtje gezet ziet.
Dank je wel. Met vriendelijke groet, Piet de Jong

In zijn boek “Ben jij wel MerkWaardig genoeg” geeft Kasper Klaarenbeek de lezer een doorkijk in de motieven die een rol spelen bij het functioneren van de lezer als mens en manager. Kasper doet dat op een hele duidelijke en “klare” wijze. Zonder opsmuk en met veel compassie. Dat is ook zoals ik hem ruim 15 jaar geleden heb leren kennen als mens. Al vanaf het eerste begin vatte dat positieve gevoel post.  Later ontwikkelde dat zich bij Kasper tot het MerkWaardig concept. Dit boek is een schitterende weergave van dat concept. Practisch, handzaam, duidelijk én persoonlijk/positief confronterend. Voor zowel de startende als ervaren en rijpe manager/professional/ondernemer een lekker boek om met je zelf mee aan de slag te gaan. Succes met het zelfonderzoek naar MerkWaardigheid.
Wim Kannegieter

Ik heb Kasper ontmoet tijdens zijn boekpromotie: ben jij wel merkwaardig genoeg. Zijn persoon heeft veel indruk gemaakt en heeft mij uit mijn comfortzone laten komen en iets nieuws te starten.
Corrie Helman, Verpleegkundige/ ZZP er. instructeur verpleegtechnische vaardigheden.