Recensies 'Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?'

Share

Marketingboeken.net: http://www.marketingboeken.net/boekbesprekingen/recensie-is-jouw-bedrijf-wel-merkwaardig-genoeg/

Hanneke Tinor-Centi: http://hanneketinorcenti-blog.simplesite.com/417805437

De nieuwe werkelijkheid vraagt scherpte, de bereidheid om te veranderen, keuzes te maken en beweging te realiseren. Kasper Klaarenbeek slaagt er met dit boek in die scherpte op te roepen bij de lezer. Hij daagt je op een zeer toegankelijke wijze uit om met de door hem geboden MerkWaardige inzichten, aan de slag te gaan.
Bart van den Nieuwenhof, CEO La Place

This book is like an energy bar full of fiber, protein, vitamins and motivation. All you need to get going to make your business fit and healthy. Wow. Can't wait to have it in my hands just to get reminded of practical things to do to get ahead. This book belongs in your every day working bag!
Jeroen Bik, Co-Founder van Klein Epstein & Parker

In dit tweede boek maakt Kasper Klaarenbeek de naadloze vervolgstap naar de marketing en bedrijfskundige aspecten van MerkWaardigheid. Hij schreef het voor bedrijven, maar ook overheden hebben klanten en die kunnen hier nog heel veel van leren.
Mr. A.W. (Wouter) Kolff, Burgemeester gemeente Veenendaal

Als bureau zijn juist wij erop gericht de 'reasons to believe' en de werkelijke toegevoegde waarde van het aanbod van onze klanten te profileren en te communiceren. Kasper biedt met dit nieuwe boek weer een aantal nieuwe dimensies en tools om deze toegevoegde waarde duidelijk te maken en dit ook nog eens goed te managen in je bedrijf. Wij zijn er weer blij mee :)!
André van der Meer, Managing Partner bij Campagne

En weer slaagt Kasper erin om zeer gepassioneerd een heikel thema aan te snijden: het echte onderscheidende vermogen van organisaties. In deze disruptieve wereld kun je als bedrijf alleen overleven door merkwaardig genoeg te zijn. Kasper neemt je weer aan de hand mee en kijkt verwonderd met je mee naar de wereld om ons heen. En passant laat hij met bestaande, bewezen methodieken en voorbeelden zien waar de pijn maar waar ook de oplossing zit. Een (Merk)waardige opvolger van zijn eerste boek.
Fou-Khan Tsang RA, Bestuursvoorzitter Alfa Accountants en Adviseurs

In zijn tweede boek gaat Kasper Klaarenbeek in op de noodzaak voor een bedrijf om missie/visie en MerkWaarde continu te blijven (her)ijken en opnieuw vorm te geven. Met als doel het versterken van de essentiële binding met de klant. De MerkWaarde Matrix® staat hierbij centraal. Door de koppeling tussen theorie, de dagdagelijkse realiteit en persoonlijke ervaringen van Klaarenbeek wordt de lezer continu geboeid. Het boek leest werkelijk als een trein.  Elke ondernemer/manager/eigenaar/CEO dient zichzelf en zijn team de vraag te stellen welke stappen het eigen bedrijf moet nemen om de eigen, unieke Merkwaarde in de turbulentie van deze tijd en de naaste toekomst een nieuwe impuls te geven. “Is jouw bedrijf Merkwaardig genoeg” is daar een zeer goed hulpmiddel bij.
Wim Kannegieter, Directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB)

Kasper combineert zijn ervaring uit de praktijk met goed inzicht in de marketingtheorie. Ook in zijn tweede Merkwaardige boek neemt hij je stap voor stap mee van analyse richting concrete verandering. Met de MerkWaarde Matrix© introduceert hij een toegankelijk hulpmiddel om keuzes te maken hoe jouw klant vaker te verrassen. Vervolgens geeft hij tips en handvaten hoe de verandering ook echt in praktijk te brengen. De optelsom van zijn twee Merkwaardige boeken helpt mijns inziens iedere leider om samen met zijn of haar team effectief aan de slag te gaan met de toekomst.
Nico de Jong, Storemanager IKEA Amersfoort

Waarom veranderen? Eind jaren zestig, was De Gruyter als levensmiddelenbedrijf toonaangevender dan Albert Heijn. Een halve eeuw lang was De Gruyter de grootste grutter van het land met een onverwoestbare reputatie. In 1977 verdween de laatste De Gruyter winkel uit het Nederlandse straatbeeld. Hoe kon zo’n succesvol bedrijf met een ijzersterke naam onderuit gaan? In de kern is het antwoord simpel. De Gruyter heeft zich niet weten aan te passen aan de veranderende vraag van de consument waardoor de neergang niet meer was meer te stoppen. Doordat de samenleving doorlopend veranderd en daarmee de vraag van de consument, is voor ieder bedrijf, ieder merk, de noodzaak tot veranderen een permanente vereiste. Kasper beschrijft in dit boek op een beeldende wijze hoe een bedrijf succesvol kan worden maar ook hoe dit ook te blijven. Dit boek is dan ook een “readhave” voor eenieder die succesvol wil zijn en blijven!
Hans Gelauff, Zelfstandig Adviseur en Coach

Als ondernemer heb je dagelijks met vele complexe vraagstukken te maken. Soms lijkt het één grote ontdekkingsreis en soms neem je beslissingen waar je pas achteraf van weet of het de goede waren. Residence Rhenen heeft “de economische storm” en “de snel veranderende wereld” goed doorstaan, echter…..  er is geen tijd om achterover te leunen (en dat gaat ook nooit meer komen). Kasper beschrijft (op inspirerende wijze) duidelijk & goed vele van deze processen. Met zijn praktische & theoretische voorbeelden word je gedwongen (opnieuw) na te denken over JOUW bedrijf. Erg waardevol!
Paul Roorda, DGA Residence Rhenen (Evenementen locatie & Restaurant)

Een echt inspirerend boek over het belangrijkste maar ook het mooiste vakgebied van vandaag: merkmanagement. Het leest vlot en gemakkelijk doordat het toegankelijk is geschreven en vanuit de positie alsof Kasper je eigen collega is. Vol ook met praktische uitleg en toelichtingen/  verwijzingen naar interessante en verdiepende bijlages. Interessant zijn de vele ‘ haakjes’ waarmee Kasper als auteur de verdieping zoekt. Haakjes die je in een gevoel van herkenning geven vanuit je dagelijkse eigen praktijk. Erg sterk is de Meerwaarde Matrix die helder en overzichtelijk de kern van de problematiek voorlegt.
Rom van Oers, directeur VEDIS Retail Platform

Wat is klantgericht? Natuurlijk zal iedereen het erover eens zijn dat oprechte aandacht, de klant betrekken, de klant positief verrassen het verschil maakt. Maar hoe komt het dan toch, dat we het wel weten maar lastig vinden om het ook daadwerkelijk te doen...? We weten dat het anders moet, maar willen we wel de verandering zijn? De verandering komt met het besef dat klanten enthousiast worden over jouw bedrijf als JIJ relevant en betrokken bent en toegevoegde waarde biedt. Kasper laat je met aansprekende voorbeelden en handige tools zien hoe je binnen jouw bedrijf zelf de verandering kunt zijn!
Mirjam Groenendijk, directeur Marketing & Communicatie Flynth adviseurs en accountants.

Kasper Klaarenbeek houdt niet van een zesjescultuur. In zijn eerste boek “Ben jij wel merkwaardig genoeg” gaf hij inspiratie aan de mens in organisaties. In dit boek bespreekt hij in zijn kenmerkende persoonlijke, maar confronterende manier hoe een organisatie onderscheidend kan en moet zijn. Hij gebruikt hiervoor een mix van modellen en concepten uit de management literatuur gecombineerd met zijn persoonlijke ervaringen. Wederom een boek wat makkelijk en snel leest, maar waar je levenslang je voordeel mee kunt doen.
Alex Versteeg, Country Vice President Benelux, Essilor

Kasper Klaarenbeek is one of a kind. Een man van mijn hart. Een die het verschil maakt. Hij brengt zelf in de praktijk wat hij schrijft en op podia verkondigd. Dat is pas MerkWaardig! Vaak ontmoet je mensen die veel praten en belijden, maar ongeloofwaardig zijn omdat ze zelf geen lichtend voorbeeld zijn. Kasper neemt waar, denkt na en legt de vinger op de gevoelige plek. Hij is praktisch in zijn adviezen en aimabel in de manier hoe hij adviezen brengt. Kasper als merk dat staat voor mij voor: inspirerend, inhoudelijk sterk en involved. Hij weet mij te boeien en te verbazen. Dit tweede boek is voor mij een welkom vervolg het eerste boek. Voor mij is de kern van dit boek: Een merk kan alleen succesvol zijn als de unieke teamleden samenwerken en klanten blijvend verrassen. ‘Een lekker merk krijgt de gunst van klanten. Hongerige klanten krijg je door samen meer verrassing en plezier te bieden voor je klanten.
Harry Bijl, innovatie en inspiratie manager Inretail

Na zijn eerste bestseller “Ben jij wel MerkWaardig genoeg” weet Kasper wederom op magistrale wijze de lezer mee te nemen in zijn verhaal waarin hij beschrijft hoe je waarde(n)volle relaties opbouwt met businesspartners en klanten. Hij doet dit op de voor hem kenmerkende authentieke en bevlogen manier met een energieniveau dat van de pagina’s afknalt. Helder, pragmatisch en vol inspirerende voorbeelden. Een must –read voor iedereen die het onderscheidende karakter van zijn organisatie helder wil kapitaliseren in de veranderende wereld van de nieuwe werkelijkheid.
René Warmerdam, Commercieel directeur Speakers Academy®